Jak zwiększyć płodność? Sprawdzone sposobyZdrowie i Uroda 

Jak zwiększyć płodność? Sprawdzone sposoby

Planujesz powiększenie rodziny? Warto zadbać o to, by zwiększyć swoją płodność. Dzięki temu łatwiej zajdziesz w ciążę, a przy okazji przygotujesz na to wydarzenie swój organizm. Zastanawiasz się, jak to zrobić? Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę, jakie produkty wykluczyć z diety, a których jeść więcej.

Uważaj, co pijesz!

Według obowiązujących standardów medycznych kobieta starająca się o dziecko, a także będąca w ciąży powinna unikać spożywania alkoholu. Alkohol nie służy płodności, więc rezygnacja z niego to dobry sposób na zwiększenie szans na poczęcie dziecka.

 

Odrzuć używki i nałogi!

Nie tylko alkohol powinien zniknąć z Twoich codziennych przyzwyczajeń. Na zwiększenie płodności doskonale działa unikanie wszelkich używek i porzucenie niezdrowych nałogów. Jeśli palisz papierosy, postaraj się ograniczyć, a najlepiej rzucić palenie. Zrezygnuj z fast foodów i niezdrowych przekąsek, które przyzwyczaiłaś się pogryzać przed telewizorem. Słodycze i słone przekąski to też nałóg! Ich nadmierne spożycie fatalnie wpływa na płodność, w przeciwieństwie do aktywności fizycznej i zdrowej diety.

 

Dieta na płodność – co powinna zawierać?

Dieta na płodność powinna zawierać wszystkie te składniki mineralne i witaminy, które są istotne dla dobrej kondycji organizmu. A zatem dieta zwiększająca szanse na poczęcie dziecka powinna zwierać:

 

  • żelazo, które nazywane jest „pierwiastkiem płodności”; ma ono wpływ na prawidłowe funkcjonowanie komórek jajowych oraz właściwy rozwój zarodka. Zapobiega niepłodności owulacyjnej, jest też niezmiernie ważne podczas ciąży;
  • niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe, czyli tak zwane zdrowe tłuszcze – mają one wpływ na lepszą płodność i wspierają układ nerwowy. Ich bogatym źródłem są oleje roślinne, tłuste ryby morskie i orzechy;
  • witamina D – nazywana „witaminą słońca”, jest niezbędna dla prawidłowej pracy układu odpornościowego i dla płodności obojga partnerów; jej niedobór zmniejsza szanse na zajście w ciążę aż o 50 procent;

 

Dieta na płodność powinna uwzględniać produkty bogate w te składniki odżywcze, a zatem warzywa (papryka, rośliny strączkowe), owoce, chude mięso, ryby morskie, oleje roślinne, orzechy i nasiona.

Czego nie jeść? Jeśli staracie się o dziecko, oboje wyeliminujcie z diety fast foody, gazowane dosładzane napoje, słodycze, tłuste mięso i sklepowe wędliny.

Jaka suplementacja na płodność?

Na etapie planowania ciąży zaleca się suplementować składniki odżywcze szczególnie ważne dla zwiększenia szans na dziecko oraz dla rozwoju maluszka w czasie ciąży. Są to: żelazo, którego niedobór jest niebezpieczny zarówno dla przyszłej mamy, jak i dla maluszka, kwas foliowy niezbędny do prawidłowego rozwoju układu nerwowego dziecka, witaminę D oraz ewentualnie kwasy tłuszczowe omega-3. Znajdziemy je w aptece w postaci suplementów diety. Przed ich przyjmowaniem warto skonsultować się z lekarzem, który pomoże nam dobrać odpowiedni produkt i właściwą dawkę.

 

Przeczytaj również

Leave a Comment