Praca

Czego nie może zabraknąć w domowym biurze?

Czego nie może zabraknąć w domowym biurze?

Kiedy zabieramy się za urządzanie biura domowego, w pierwszej chwili możemy czuć pewne oszołomienie. Jest wiele rzeczy, o które należy zadbać: od odpowiednich mebli, sprawnego komputera z potrzebnym oprogramowaniem, kilku pamięci pen drive czy drukarki, po całkiem drobne sprawy, takie jak przejrzysty kalendarz na ścianie lub rozliczne akcesoria biurowe.

Odpowiednie światło

Miejsce do pracy musi być wygodne nie tylko dla naszego kręgosłupa, lecz także dla naszych oczu. Warto zatroszczyć się o dobrą lampkę. Światło do pracy nie powinno być ani zbyt zimne, ani zbyt ciepłe. Pewnym ułatwienie wyboru może być skorzystanie z internetu. Możemy wpisać np. frazę wyszukiwawczą „Lampka do pracy przy komputrze”.

Wybierając ten element, zwróćmy uwagę również na długość kabla. Powinien mieć co najmniej pół metra, jeżeli nie więcej. Warto też pamiętać, że pracując przy sztucznym świetle, trzeba zadbać o to, by mieć również nie za słabe źródło oświetlenia, które będzie zlokalizowane za naszymi plecami.

Naturalnie – najlepsze do pracy jest światło dzienne. Zadbajmy więc o to, by biurko było ustawione bokiem do okna (możliwie blisko).

Fotel i biurko do pracy

Kolejną rzeczą, jakiej nie może zabraknąć jest wygodny fotel. O ile o podparciu części lędźwiowej można często usłyszeć, trzeba także mieć na uwadze, by nie siedzieć z podkurczonymi nogami. Pewnym sposobem na ten nawyk może być inwestycja w podnóżek. Podkreślmy, oszczędzanie na tym elemencie wyposażenia będzie bardzo niemądre. Z istotnych detali, warto przypomnieć o tym, by nasz nowy fotel do pracy miał kauczukowe kółka (o ile decydujemy się na wersję obrotową). Zapobiegnie to porysowaniu podłogi.

Biurko powinno być przestronne, najlepiej z kilkoma szufladami. Oferta większości sklepów meblowych prezentuje się bardzo obficie, tak więc z doborem odpowiedniej wysokości, materiału czy stylu – nie powinno być większego problemu.

Zakupy w sklepie papierniczym

A co będziemy trzymać w naszych szufladach? Poza sklepem meblowym i komputerowym na pewno przyda się nam również sklep papierniczy. Najlepiej szukać tych z możliwie rozbudowanym asortymentem – by wszystko można było nabyć w jednym miejscu. Artykuły biurowe lepiej kupować w większych ilościach, gdyż po pierwsze stosunkowo szybko się zużywają po drugie – przy większych zamówieniach można zawsze liczyć na upust. Dobrym wyjściem może okazać się skorzystanie z usług hurtowni papierniczej online.

Materiały biurowe możemy podzielić na takie, które są siłą rzeczy konieczne i będziemy je kupować nieco częściej (papier do drukarki, ołówki, długopisy, czy druczki  do wystawiania faktur) oraz na nieco rzadziej eksploatowane (taśma klejąca czy koperty). Drobiazgiem, który szybko ulega zużyciu, a łatwo o nim zapomnieć – są zszywki. Bardzo szeroki wybór artykułów biurowych znajdziemy na przykład na stronie sklepu papierniczego online Biurwa.

Podczas zakupów w sklepie papierniczym nie możemy też zapomnieć o wszystkich drobiazgach, które pozwalają na utrzymanie porządku w papierach. Chodzi przede wszystkim o segregatory (mniejsze i większe), skoroszyty czy teczki.

Kilka ulubionych roślin

Gdy mamy już z grubsza urządzone i wyposażone biuro domowe – warto na koniec zatroszczyć się o to, by nadać tej przestrzeni możliwie osobisty charakter. Sposobem na to mogą być ulubione rośliny (byle nie mocno pachnące) czy zdjęcia bliskich nam osób. Dobrze jest mieć na podorędziu pewne drobiazgi, które będą pewnym rodzajem odskoczni dla oczu, gdy będziemy chcieli spojrzeć gdzieś dalej niż wyłącznie na ekran komputera.

Praca w domu to coraz popularniejsze zjawisko. Dlatego warto wiedzieć, przynajmniej w zarysach, jak zabierać się za urządzanie i wyposażenie tej przestrzeni. Mamy nadzieję, że nasz tekst przybliżył w pewnym stopniu ten temat.

Similar Posts