Biznes

Sektor B2B – jakie są jego charakterystyczne cechy?

Sektor B2B - jakie są jego charakterystyczne cechy?

Sprzedaż B2B w dzisiejszych czasach cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem na rynku. Czym jest taka sprzedaż? Jakie są charakterystyczne cechy sektora B2B? Skąd wynika jego popularność?

Pojęcie sprzedaży B2B

Warto zauważyć, że sektor B2B oznacza wszelkie obszary, w których transakcje są zawierane między firmami. Nazwa pochodzi od angielskich słów Business to Business. Pojęcie może obejmować dłuższe kontrakty, pojedynczą sprzedaż, jak i wieloletnie umowy. Obszar B2B jest niezwykle szeroki i daje nam sporo możliwości działania. Bez problemu sprzedawać będziemy towary hurtowo, jak też pojedynczo. Każdy z obszarów, gdzie dobrami i usługami wymieniają się podmioty gospodarcze, jest nazywany B2B. W tym przypadku bardzo dobrze sprawdza się oprogramowanie CStore, dzięki któremu założymy sklep internetowy oparty o model hurtowni internetowej B2B lub model dropshippingu. 

Cechy sektora B2B

Okazuje się, że sektor B2B jest wyspecjalizowanym segmentem, porównując do sprzedaży B2C. Tutaj klienci są często wymagający w stosunku do dobrej jakości i merytoryczności oferty. Bez względu na to, w jakiej branży chcemy działać, powinniśmy ją bardzo dobrze poznać. Ze sprzedaży B2B chętnie korzystają producenci danego towaru, którzy chcą poszerzyć działalność. Mają oni o tyle łatwiej, że znają się na pojęciu B2B. Biznes B2B z pewnością wymaga bardzo dużej cierpliwości, gdyż negocjacje handlowe mogą trwać długo, zanim przystąpimy do pierwszej transakcji. Jeśli jednak będzie ona zawarta, jest duża szansa na to, że nie będzie jedynym działaniem. Sprzedaż tego typu zazwyczaj łączy się ze stałością i korzystaniem z tego samego usługodawcy wielokrotnie. To korzystna opcja dla wielu stron – kupujący uzyskuje ciekawe rabaty, a sprzedający nie martwi się o spadek sprzedaży. 

Hurtownia internetowa i marketing B2B

Własna hurtownia internetowa jest marzeniem wielu przedsiębiorców. Na szczęście nowoczesne rozwiązania pozwalają bardzo łatwo skorzystać z takiego pomysłu. Jeśli chodzi o marketing B2B, jest on nieco inny niż w modelu B2C, przy czym wykorzystuje się te same narzędzia. Przydadzą się reklamy w mediach społecznościowych, pozycjonowanie, czy Google Ads. To kanały wspólne, jednak sama promocja jest w nich organizowana nieco inaczej. W sektorze B2B korzystamy także z kanałów sprzedaży, które w B2C nie są stosowane. Specyficzne dla tego środowiska są z pewnością targi branżowe i tzw. zimne telefony. Marketing B2B bazuje na pozyskiwaniu leadów, czyli sprzedażowych kontaktów. Są one pierwszym elementem na ścieżce do przeprowadzenia udanego procesu sprzedaży. Równie ważna jest obecność w Internecie i dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Bez tego raczej trudno będzie nam się wybić na tle konkurencji. 

Sprzedaż B2B to specyficzne rozwiązanie, z jakiego korzysta coraz więcej firm. Hurtownie internetowe przeżywają aktualnie prawdziwy rozkwit i są niezwykle popularne. B2B dotyczy wszelkich obszarów, w których firmy zawierają transakcje między sobą. Z takiej opcji chętnie korzystają producenci, którzy chcą pozyskać nowych odbiorców. 

Similar Posts