Biznes

Jak przygotować stoiska targowe, aby zyskać przewagę nad konkurencją?

Jak przygotować stoiska targowe, aby zyskać przewagę nad konkurencją?

Gdy podejmujesz decyzję o udziale w imprezie branżowej, wyzwaniem staje się odpowiednie przygotowanie stoiska. Zyskujesz w ten sposób doskonałą okazję do zyskania przewagi rynkowej, ale by ją osiągnąć, trzeba się sporo natrudzić. Profesjonalne stoiska targowe powstają już na etapie planowania udziału w targach branżowych. Realizacja projektu staje wizualizacją pomysłu, który narodził się o wiele wcześniej. Zastanawiając się, jak przygotować stoisko, możesz zainspirować się naszymi pomysłami. Dzięki nim możesz się zbliżyć do stworzenia najciekawszego stanowiska na całej hali.

Nie bój się odważnych pomysłów

Odwiedzenie targów branżowych wiąże się z „bombardowaniem” wyjątkowością oferty przez praktycznie przez każdego przedsiębiorcę próbującego przekonać Cię o niesamowitości swojej marki. To sprawia, że trudno będzie Ci przebić się przez ten tłum, wybierając konwencjonalne metody. Spróbuj puścić wodze fantazji i zrobić coś nieszablonowego. W ten sposób zyskasz większą szansę na zainteresowanie gości targów swoimi produktami. By stworzyć przyciągające uwagę stanowisko i ofertę, przyda Ci się wsparcie kreatywnego copywritera i uzdolnionego grafika. Taki duet wspólnymi siłami stworzy ofertę wyróżniającą się na tle innych firm z branży.

Stwórz spójną całość na targi

Bez większego problemu stworzenie spójnego stanowiska na targi, doskonale łączy się z pomysłem na nieszablonowe stoisko. Zadbaj o zachowanie harmonijnego wyglądu, który ma wielu zwolenników wśród odwiedzających targi gości ceniących estetyczny wystrój. Spójność ma wielu wielbicieli, którzy lubią cieszyć oko stonowanymi dopasowanymi kolorami. Dlatego postaw na jednolite i nienarzucające się tło z subtelnie wyeksponowanym logo. Dodatkowo zadbaj o to, by na Twoim stanowisku znalazł się akcent, który będzie pasować do idei całej imprezy.

Zadbaj o funkcjonalność stoiska

Zastanów się, co możesz zrobić dla uczestników imprezy, żeby zatrzymali się u Ciebie na dłużej. Spróbuj pomyśleć, jak możesz zadbać o ich komfort zwiedzania, np. zaproponuj wyciszone miejsce do rozmowy. Doskonałym pomysłem jest stworzenie chill strefy. Dzięki temu sporo zyskasz – większą przestrzeń do opowiedzenia o swojej ofercie i odpowiedniej prezentacji produktów i usług.

Postaw na nowe technologie

Postawienie na nowe technologie może zwiększyć atrakcyjność Twojego stoiska targowego. Warto kupić interaktywne ekrany dotykowe, stworzyć interaktywne prezentacje czy gry i konkursy, które będą przyciągać uwagę klientów. Te narzędzia pozwolą na interakcje z odwiedzającymi Twoje stoisko. Postaraj się, aby wspólnym mianownikiem wszystkich zabaw i konkursów były motywy powiązane z Twoją firmą. W ten sposób połączysz przyjemne z pożytecznym.

Zatrudnij odpowiednio przeszkolony personel

Wykwalifikowani pracownicy są na wagę złota podczas targów. Umiejętne funkcjonowanie w tym specyficznym środowisku wymaga sporo wyczucia i dużej wytrzymałości. Podczas przebywania na terenie kompleksu targowego Twój personel będzie mieć sporo okazji do nawiązania interakcji z potencjalnymi klientami. To sprawia, że członkowie zespołu muszą być doskonale przygotowani merytorycznie. Przed imprezą zorganizuj przypomnienie cech produktów i usług. Dobrym pomysłem będzie także przeprowadzenie hostess przez cały proces obsługi klienta.

Zadbaj o branding i marketing

Branding i marketing to kluczowe elementy podczas budowy stoiska targowego. Warto zadbać o odpowiednie oznakowanie stoiska, wizualne elementy identyfikacyjne oraz materiały marketingowe takie jak ulotki czy katalogi produktowe. Wszystko powinno być spójne i dopasowane do wizerunku firmy. Koniecznie wykorzystaj media społecznościowe takie jak Facebook czy Instagram, aby dotrzeć do większej grupy potencjalnych klientów. Prowadź kampanię przed imprezą, w trakcie i po jej zakończeniu. Zmieniaj kreacje i opisy zależnie od aktualnej fazy imprezy.

Skorzystaj z pomocy profesjonalistów budujących stoiska wystawiennicze

Zaproszenie do współpracy profesjonalistów pozwoli Ci stworzyć stanowisko tak, że każdy odwiedzający targi z przyjemnością zatrzyma się przy Twoim stoisku na dłużej. Dzięki temu możesz oszczędzić sobie stresu przy żmudnym wykonywaniu zadań związanych z przygotowaniem stoiska. Jeżeli zajdzie taka potrzeba, firma tworząca stoiska reklamowe pomoże Ci w każdym z nich – od planowania, przez realizację aż po podsumowanie. Takie wsparcie oferuje Ci ekipa Movement. Od 15 lat tworzy stoiska na targi, a Poznań i Warszawa to dwa główne punkty, ale usługi są dostępne na terenie całej Polski.

 

Similar Posts